KANTOORKLACHTENREGELING
Cabinet de avocat George-Bogdan Pocovnicu
(behorende bij artikel 6.28 van de Verordening op de advocatuur)
Artikel 1 – Begripsbepalingen
In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:
● Klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt tegen Cabinet de avocat George-Bogdan Pocovnicu of de personen werkzaam onder diens verantwoordelijkheid, betreffende de totstandkoming of uitvoering van de overeenkomst van opdracht, of de kwaliteit van de verleende diensten;
● klager: de cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht kenbaar maakt;
● klachtenfunctionaris: advocaat Marko Sculic, die is belast met de afhandeling van de klacht.
Artikel 2 – Toepassingsbereik
1. Deze kantoorklachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen Cabinet de avocat George-Bogdan Pocovnicu en de cliënt.
2. Cabinet de avocat George-Bogdan Pocovnicu draagt zorg voor klachtafhandeling conform deze kantoorklachtenregeling, door middel van de aangewezen klachtenfunctionaris, advocaat Marko Sculic.
Artikel 3 – Doelstellingen
Deze kantoorklachtenregeling heeft tot doel:
a. het vastleggen van een procedure om klachten van cliënten binnen een redelijke termijn op een constructieve wijze af te handelen;
b. het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van cliënten vast te stellen;
c. behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van goede klachtenbehandeling;
d. medewerkers te trainen in cliëntgericht reageren op klachten;
e. verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van klachtbehandeling en klachtanalyse.
Artikel 4 – Informatie bij aanvang dienstverlening
Deze kantoorklachtenregeling is openbaar gemaakt. Cabinet de avocat George-Bogdan Pocovnicu wijst de cliënt, vóór het aangaan van de overeenkomst van opdracht, erop dat het kantoor een klachtenregeling hanteert en dat deze van toepassing is op de dienstverlening.
Artikel 5 – Interne klachtprocedure
De klachtenfunctionaris (advocaat Marko Sculic) handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst van de klacht of doet, met opgave van redenen, mededeling aan de klager over afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel wordt gegeven.
Advocaat Marko Sculic stelt de klager op de hoogte van de beslissing over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.
Indien de klager niet tevreden is met de beslissing, kan hij/zij vervolgens contact opnemen met een mediator voor verdere afhandeling van de klacht.
Artikel 6 – Vertrouwelijkheid en kosten
Alle personen die betrokken zijn bij deze procedure moeten de vertrouwelijkheid respecteren tijdens het klachtenafhandelingsproces.
De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.
Artikel 7 – Contactgegevens klachtenfunctionaris
Naam: advocaat Marko Sculic
E-mail: info@sculic-advocatuur.nl
Telefoon: 06-40867007